Author: محمد فتحي
•2:55 AM
"Ayah-ayah,liwat tu ape eh?" tanya seorang anak kecil pada bapanya...


Lantas si ayah berkata, "Eh! nape tanya camtu?Mane adik dapat perkataan ni?"


"Adik tengok kat muka depan surat khabar tu,apa dia benda tu ayah?", si anak terus mendesak untuk mendapatkan jawapan.


"Adik nak makan ice-cream tak?"...


si anak: "NAAAAKKK!!"...


Ayah: Haa!,jom ayah belanje..


Ha! terfikir tak keadaan ini? Pernah tak adik-adik/anak-anak kita bertanya perkataan seperti ini?Situasi di atas mungkin berjaya untuk si ayah menukar topik untuk pertama kalinya.Tapi untuk kali kedua,jika si anak teringat kembali, pasti si ayah akan di persalahkan oleh si anak,kononnya ayah menyorokkan sesuatu.NAH!! Beriya benar mewujudkan sekolah-sekolah MORAL,tapi mereka sendiri yang menyogokkan berita-berita yang menghamburkan nafas-nafas segar untuk jiwa si pemuda, memberi peluang kepada anak-anak mereka sendiri untuk  'berimiginasi'.


Ya! kemudian siapa akan dipersalahkan?

Si 'peliwat' kah?!


Orang yang kena 'liwat' kah?!!


Surat khabar?!


atau adakah si anak kecil???

Inilah situasi apabila,sang berkuasa desperate untuk terus mengekalkan kuasa.
Setiap inci 'kekuatannya' digunakan untuk kepentingan diri sendiri.Lantas muncul pula si tenggiling hitam membawa bergumpal-gumpal video sampah untuk di jadikan bukti.Kemudian,apabila kecoh orang mengatakan taktik menjelang pilihanraya,si penguasa berkeras menyatakan pendirian tidak terlibat apa-apa dalam 'pembikina filem kategori dewasa' itu.Haa! kelam-kabut sang-sang trio mengangkat sumpah menyatakan kebenaran.

Di mana sistem perundangan?
Mengapa sumpah di jadikan 'bahan bukti' ?Lantas membelakangkan sistem perundangan yang telah termaktub dalam sistem pemerintahan sang penguasa.
Di mana,kuat-kuasanya enakmen-enakmen penyebaran 'filem orang dewasa'? Lantas sekali lagi 'sang gajah' dieskploitasikan bagi menyampaikan 'syair-syair' fitnah di dada akhbar.


(tangannya bisa menutup mulut sesiapa sahaja)


                                                                     



 وَالْفِتْنَةُ أَشَدُّ مِنَ الْقَتْلِ...
"Dan fitnah itu lebih teruk daripada membunuh"(2:191)

Dan sesungguhnya amat la saya benci orang-orang yang lebih percayakan sumpah,fitnah,dan tuduhan-tuduhan sebelum benar-benar pelaku diadili dengan sistem keadilan yang sedia ada.


Makam siapa ni??
(sekadar gambar hiasan ,TIDAK ADA KENA MENGENA ANTARA YANG HIDUP MAHUPUN SUDAH MENINGGAL DUNIA)



Penulis menyokong keBERSIHan adalah kerana ia bertindak membantu kemenangan untuk 

memartabatkan orang yang mendukung perjuangan ISLAM.Sudah jelek rasanya apabila kita 

ditipu bulat-bulat oleh pemimpin yang ber 'ic'kan ISLAM. Tidak mahu lagi ,penulis melihat 

keturunan kita dicengkam oleh sekolah-sekolah pemikiran budaya rasuah,arak dan judi 

sebagai budaya MALAYSIA tercinta .

(kena tengok sampai habis)
(kalangan mereka sendiri yang mengaku)

Rakyat Mesir telah dizalimi oleh Hosni Mubarak selama 30 tahun. Dikatakan dia mendapat kemenangan hampir 99.99% apabila pilihan raya diadakan .Menjatuhkan pemimpin seperti ini dianggap sebagai ganas? Janganlah pula membuat tuduhan bahawa Ikhawanul Muslimin yang terlibat, sedangkan apa yang jelas berlaku di Mesir ialah kebangkitan rakyat.Mereka yang terlibat dengan protes ini terdiri daripada segenap lapisan rakyat Mesir. Muslim, Kristian, kelas bawahan, menengah bahkan atasan sekalipun, hatta aktivis Google telah berdiri dalam satu barisan menuntut pengunduran Mubarak. Isunya ialah penyelewengan, penindasan dan kezaliman rejim Hosni Mubarak. Maka, jangan pula getahnya dipalitkan kepada Ikhwan!

Maka demikian juga halnya di MALAYSIA,keBERSIHan dianjurkan oleh gabungan pebagai badan NGO. Ia di tubuhkan demi Pilihan raya yang adil. Jadi jangan sekali-kali telur yang busuk akan di campak ke orang yang memperjuangkan tertegakanya syariah ISLAM di MALAYSIA.
Islam tidak mengajar untuk melakukan keganasan, tetapi Islam tidak membenarkan umatnya menghina diri dan merelakan perlakuan zalim ke atas diri mereka.Bangun untuk ISLAM bukannya kerana mendokong gagasan 'keganasan' seperti yang di canang-canangkan!!
Justeru,di sini saya menyatakan pendirian saya. hidup mati saya menyokong keBERSIHan2.0.





- I belong to this school of thoughts-




Dari Abu Hurairah r.a., "Saya mendengar Rasulullah saw. bersabda:"Ada tujuh golongan yang di naungi Allah ketika tidak ada naungan selain naungan-Nya;

(1) "Pemimpin yang adil,"(Bukan hanya pemimpin negara sahaja malah suami isteri juga di kira sebagai pemimpin)
(2) "Pemuda yang rajin beribadah kepada Allah,"
(3) "Laki-laki yang hatinya bergantung pada masjid-masjid,"
(4) "Dua orang lelaki yang saling mencintai semata-mata karena Allah, mereka berkumpul dan berpisah semata-mata kerana Allah,"
(5) Laki-laki yang di goda oleh wanita bangsawan lagi cantik,lalu ia berkata, "Sesunguhnya aku takut kepada Allah."
(6) "Laki-laki yang bersedekah dengan sembunyi-sembunyi sehingga tangan kirinya tidak mengetahui apa yang di sedekahkan oleh tangan kanannya,"
(7) "Laki-laki yang mengingat Allah bersunyi diri hingga berlinangan air mata." 
(Bukhari, Muslim).

Jadi sebelum saya titipkan nokhtah, ingin saya menyeru kepada sekalian syabab-syabab agar marilah kita mengimarahkan masjid kerana tidak enak rasanya jika kita begitu berkobar-kobar untuk pergi ke keBERSIHan2.0 ini tapi kita begitu liat untuk solat berjemaah di masjid/surau. Jika pagi 9 july kita boleh bangun awal untuk ke sana,berjanjilah pada diri sendiri supaya boleh bangun awal pada hari-hari yang berikutnya untuk sama-sama kita berjemaah di masjid/surau terutamanya solat subuh (ajakan ini sebenarnya bersikap memberi peringatan kepada penulis jua)


-apendix-





ps-penulis meminta maaf kerana tidak dapat kota apa yang dijanjikan(asb halal haram) pada entry yang lepas. Demi agama tercinta, entry ini terpaksa diberikan laluan terlebih dahulu.Dan tajuk entry ini penulis petik dari status ustz Hasrizal baru-baru ini